Sunday, August 2, 2009

bz ikut pertandingan masak
















lama x update crita kat cni, huhuhuhu..
aku sebenarnya bz ngan traning tuk final tuk pertandingan masak PHILIPS and pertandingan 2 berlangsung kat tropikana mall 1 ogos lalu...

pertandingan tu tuk kategori kolej, time final tu ada 6 kolej yang masuk final, kolej FIM,UNITAR,SILANTRO,INTI,LEGEND,AND PTPL KOLEJ AKU...

dalam masa 1jam 30minit kami kena siapkan 4 hidangan yang terdiri daripada 1 nasi,1 main dish,1 cake, and juice. kami masak menggunakan peralatan memasak PHILIPS...

fuh memang fight la, semua kolej hebat2 gila, persaingan mmg sengit...

keputusannya aku dapat no 4 je,boleh la..
kira aku dah puas ati dapat masuk final.

jumlah peserta yang ikut start dari pusingan awal hingga akhir 8O ORANG!

bg aku bukan kemenangan yang dihajati, tetapi pengalaman tu yang penting!

aku bertanding untuk melawan diri aku sendiri, melihat kemampuan diriku sendiri sama..

kata sifu aku chef shahril, adat bertanding kalah dan menang, klu menang rezeki tp klu kalah jangan mengaku kalah!
try lagi...
mmg best la...heheheh

No comments:

Post a Comment