Wednesday, September 2, 2009

AKU MAU STAT DA BUAT BLOG NI

salam ramadhan aku ucapkan kepada pembaca blog ni!!!(mcm la byk sangat pembaca ni muahahahaha)..
first of all,aku maaf zahir dan batin belum raya lagi ni, laman x update crita. almaklumla sebagai student diriku terbatas untuk membuat lontaran suara hatiku dlm blog ni.
Mmm... kla kali ni aku mau crita pasal suka duka sepanjang bulan ramadhan kat shah alam ni la, aku tulis mana yang aku ingat ja la k... hehehhehe.
bulan puasa tahun ni awal2 da ada dugaan yang menimpa..
first day sahur: x seperti org lain, kami ditimpa mcm2 dugaan. yelah, orang bujang klu bersahur kebanyakannya bersahur kat luar, sama juga cam kami. kami bersahur pon bukan tempat calang2, pi A&W ba kami. heheheh.. tp sayang, akmi telah digangu oleh org mabuk yang nda suka kami bersenag lenang! aku masih ingat lagi rupa, misai,janggut dan lobang idungnya yg serabut dengan bulu2 idung tu..(ya alllah aku mengumpat ka? astagfirullah). mcm2 makian,hinaan,carcian, yang boleh mengangu emosi,tahap kesabaran dan, boleh menyebabkan sakit kekejangan yang amat serius klu tidak ditangani dengan profesional. the ending, dengan berbekalkan semangat 1 malaysia, dengan mengikut pepatah yang muda disayangi, yang tua di hormati, segala sengketa dapat diselesaikan dengan diakhiri ketitisan air mata jantan2 yang kemachoan... tau dimana kami sahur. kat restoran pelita shah alam, (tp ada juga bersahur kat mcd) huhuhu...
(ni la dorang yg sahur kat mcd tuh) :p
first day berbuka puasa:
buat pertama kalinya selama aku berpuasa, aku belom pernah berbuka dlm kreta.. hehehehe. alkisahnya, time tu ada member si elle namanya mau balik kk. jd tolong antar la dy. time tu mau cari radio ni pun payah2, sebab slalu buka fly fm, siaran2 orang asing jd mau tau azan ka nda azan pun susah! pastu sampai si shah alam kami makan lagi tau. tapi aku x ingat dimana kami makan. time tu aku, bean and kakai.(weh tlg ingatkan aku dimana kita makan time tu?)
pastu adalah satu hari bertarikh 29.08.09. sorang kawan ni, model terkenal sieru yumie (mati la aku salah eja lg nama dy) bwk aku, nabil, kakai, and bean pi the curve. kami mmg nda mau pi ba tu, tp disebabkan ada sifat prihatin dan semangant setia kawan tu kami pon ikut juga la. time tu da mau buka da ba, mencari2 kami dimana mau makan nih. jd si farah ni cakap pi restoran "jom santai".(alamak terdedah dah nama model tu). makan disana direstoran tu sedap dy ckp. ok kami pon follow ja, nda tau kan besa orang dr kampung nih. heheheh. jadi terjadilah bab2 mengoder, mmg sedap time kami mengoder nih. berikut adalah senarai makan yang kami oder
ikan siakap tiga rasa
ayam goreng kunyit
sayur kailan ikan masin
kerabu mangga
udang goreng tangtangtong(udang goreng tepung)
daging paprika
telur dadar
kira penuh la meja time tu! perghh makn time mmg yang terbaik di alam semester la, sedap pon sedap, hepi pon hepi makan.
lepas makan rest jap, minta resit..
nah ambik kaw:
mau termuntah semua. hahahahahahahahahaahahahahahahahahah
(nasib bek la ada org yang bersedekah dibulan ramadhan nih, syukur alahamdullillah semoga dimurahkan rezeki dan blanja la tiap hari klu bleh)
pastu kami pi the curve buat kerja gila sikit tuk release tension:
model mmg camtu, kena anti malu sikit.heheheh
crita 3o.08.09
skga aku ingat crita pasal berbuka ja, sebab berbuka ni aku senang ingat hahaha. ok kebetulan nabil ada ajak pi ruma dy buka posa kat sana. yalah klu ikut bertolak from hostel tghari, tapi manusai2 ni bangun ikut waktu di afrika, bertolak la kami kul 4 lebih cam tu. yang ikut time tu cam besa la aku, nabil,bean,kakai,farah. jadi mengaharapkan pada tuan rumah untuk menunjkkan jalan kerumahnya sendiri musnah sama sekali. mengharapkan padi, padi.....(aku lupam plak pepatah tu). bikin panas juga si nabil tu, dy punya ruma pon sendiri nda ingat dan sasat. klu ko suruh aku pandi mmg berpotensi tuk sast la. tp berkemungkinan nabil yang bz cam aku juag dy lupa daratan sikit, muahahahahah.
 
(mula mmg hepi,ceria senyum2)
hampir 2 jam juga kami tersesat, pastu kami nampak la jln2 tuk menuju ke rumah nabil tu, aku pon ingat2 blur juaga rumah nabil tu, sebab br sekali aku pegi umah dy. jd perempuan2 ni xmau la bw tangan kosong, mau juga ada ole2 kan, jd singgah la kat bazar. bazar yang paling dekat kat bangi tu di pkns. jadi pi la mencari makanan, kuih2 ,cr pasal.... habis da membeli dan kami pun mau blah. mau blah tu la ayng jd masalah kepada kami. kreta x dapat buka! sebab kunci kreta tu da nak dicuru dah terkopek ni. jahanam punya pencuri jalanan.. beberapa minit ja lagi mau berbuka ni. mula2 da mmg mau panggil tukang kunci ja, skali tukang kunci tu minta rm60 la. tp nasib bek ada org tolong ni, terbuak juga kancil airlines akami tuh. huhuhuhu.
(naaaa.... baru ko tau)
secepat sang harimau kumbang kami bergerak kerumah nabil, riasu klu2 x sempat menikmati keberkatan berbuka di rumah nabil... nasib bek sempat! hahahahaha... datang2 ja dah terhidang nasi briani, kari kambing, ayam panggang dan macam2 lagi makanan yang berkonsepkan makanan arab saudi.
fuh aku makan mmg makan sampai kenyang gila la. 3 kali tambah beb!!! sebulan tinggal ruma nabil da cukup untuk menyamai badan nabil skg. hahahahah.
selepas tu kami bersama2 bersembahyang jemaah.............
ada makan lagi pastu, kuih2 yang kami beli x kena kacau pun time berbuka, lepas berbuka tu kami lepak kat luar, makan kuih2 tu bergurau2 la plak.
kakai,bean, farah balik shah alam sebab byk keja dy ckp.. tggal aku ja n nabil stay. kat uamah tu tgh mlm aku makan, sahur aku makan mmg best la,hahahaha..
the end...
the chef story

No comments:

Post a Comment