Friday, September 11, 2009

rumusan crita aku pada semester 4

fuh, alhamdulillah aku da habis exam final aku. Mmm, sepanjang semester ini banyak perkara berlaku pada diri baik yang pahit,manis,masam,tawar. sememangnya satu kenangan yang terindah bagiku... Owwhhhh... semestar ni la aku rasa aku busy gila2. aku jadi kelam kabut sikit and macam x teratur. mmg tension gila. pada luarannya tenang tapi dalamnya sapa yang tahu..
aktivitiku:
sepanjang semester ni aku terlalu busy ngan pertandingan, pertandingan pertama ku yang besar melibatkan kolej2 yang lain juga. time tu aku punya masa traning mmg tahap maximum! bayangkan pagi ada klas, petang sambung traning sampai tgh mlam, klu esk xda klas akan sambung traning sampai pagi! hanya kekuatan mental dan fizikal mengiringiku. restoran operation merupakan klas kami yang paling mencabar, dimana kami akan mengurus segala operasi sebuah restoran itu berdasarkan pemikiran dan idea kami sendiri!
ada juga aktiviti yang diluar pemikiran dan di luar jangkaan dimana aku telah mengikuti rancangan idea selebriti chef. aku just lepas saringan pertama ja, tp ok la ada juga pengalaman baru tuk aku. heheheh. ok la tu..
pelajarku:
pelajaranku ada sedikit terjejas ini disebabkan aku pon slalu ponteng klas, bukan sebab sengaja x datang klas, tapi keletihan menjalani traning. kadang2 terlajak tidur nie, da terlepas klas. tp aku harap aku bleh lepas tuk sambung semester depan,jangan la fail, klu x mampos aku! da la time stadi bleh lagi men2 gitar, men ddr, klu da tahap gila aku da sampai mula la mencipta video2 yang menyentuh kalbu and menusuk paru.
da dikategorikan aku ni anta pelajar yang kuat berlakon, dimana di dalam klas berlakon faham apa yang di ajar, padahal klu di tanya, gerenti 1 benda pon aku x tau.
member-memberku:
aku beruntung mempunyai member yang baik-baik belaka, yang sedia membantu aku setiap masa.
tapi aku ja ni kurang peka kepada kawan2 ku, tidak menjaga perasaan dorang, menyakitkan hati dorang, bikin dorang geram,kadang menangis!
rasa bersalah aku terhadap dorang.
harap maafkan la aku sekiranya aku ada buat salah, terkasar bahasa, terkaco emosi, x boleh dibawak bergurau yang pedas2, minta maaf k. sesapa yang mengenali aku lebih dari 2 tahun akan paham aku macamna. aku akan ambil masa tuk mengenali anda yang mejadi member2 ku..
pada aku benda tu ok, tetapi pada anda benda tu adalah teruk dan menyakitkan hati. tapi aku memang ikhlas menjadi teman-teman kamu semua.
.
kewanganku:
semester ni aku punya perbelanjaan agak mengalir macam air ckit, kebanyakan duit tu mengalir pada jalan yang betul, cuma klu dah strest tu la akan lebih banyak kuar duit tu. sllu aku bawa pi makan la, bagi kenyang perutku and bila kenyang akan mengantuk and trus tido. muahahaha...
disebabkan aku dalam kategori food lover, jadi variasi makanan akan berubah pada setiap masa, dengan bantuan rakan-rakan yang lain kami telah explore pi restoran2 yang menghidangkan makanan yang dari besa. fuh memang sedap! harga pon sadap ni. hahahah
tp aku cuba mengawal emosiku tuk menjadi pemboros!
kerna aku ada visi menyimpan rm5 setiap hari tuk simpanan masa depan. simpanan tu la tuk kawin, tuk belanja ank bini, tuk anak2 cucu lagi..hehehe
perasaanku dalaman dan luaran:
pada luarannya aku hepi skg, status ku membantu membuat perkara sesuka hati tanpa halangan. hehehehe. berbanding teman-temanku yang mempunyai status dorang kena spent time ngan kekasih dorang!!!
pernah aku hampir memecahkan statusku tapi pikir punya pikir dengan keadaanku sekarang dan msa depan yang dibelenggu dengan kesibukan kerjayaku. aku mungkin akan mengecewakan bakal temanku.
lain lah klu ada yang tampil dan ckp "i sanggup tunggu you, i know and i faham kerjaya you and i will sokong you sampai bila2" wah beruntung la aku klu ada yang jenis camtu.
tapi secara serius dan dibaca dengan nada yang tegas! aku kena fokus dulu ngan aku punya cita2.
ini pasti mengecewakan wanita2 diluar sana, tp jangan risau anda boleh mendekati aku. bercerita,bersembang, meluah perasaan bersama aku. aku akan sedia membantu yang termampu..
aktiviti akan datang

  • aku mau balik labuan 15hb ni, nda sabar aku mau balik heheheheh..

  • balik kg lagi jumpa datuk and nenek baru aku...

  • mau kumpul duit raya!

  • rumah aku akan bakal kena serang oleh member2 aku..

No comments:

Post a Comment