Tuesday, November 3, 2009

KISAH AKU DI TIPU OLEH TOK BOMOH!


kisah ni betul dari aku sendiri sebab aku yang jadi mangsa keadaan jadi crita ni bleh dipercayai 100% hehehe.

alkisah aku dan teman2 ku pergi la ke pasar tani awal2 pagi ni sanggup bangun mau tgk keadaan camna pasar tani..mmg meriah la, macam2 ada ni.. ada yng jual makanan, minuman, pakaian, dan macam2 gi la..heheheh..

tapi yang menarik minat ku adalah terdapat bayak bomoh2 yang jual ubat ni.. fuh suma terer nagn magik masing2... ada yang magik buat mulut ternganga ada juga buat magik yang mmg tipu betul2 la. yang unik nya, setiapa bomoh ni ada satu macam binatang pelik yang jarang ditemui la...

dalam byk2 bomoh tue KU TERPIKAT ngan satu bomoh ni yang gaya percakapannya agak keindonesian and nmpak mcm pro bomoh.. sebab dy ada dua makhluk ganjil yang aku ingin tgk. aku teringin sangat nak tgk benda tu. jadi tunggu la.. first2 mukadimah dr bomoh tu mengambil masa hampir 15 minit!.. adoi berpeluh ni menunggu...

jadi trick pertama yang dia buat dulu tuk tarik pelanggan,dengan berbekalkan 1 bekas yang slalu di lihat digunakan ahli silap mata.. bekas tu kosong ja, tapi dy isi ngan ranting kayu and dy tutup. magiknya cukup simple la nak tukar ranting kayu tu jd benda lain.. yang bikin panas tu yalah apabila dy nak buka bekas tu nk ambil masa setengah jam tuk tunggu, dy punya banyak cakap mengalahkan ahli dewan parliman la. sikit punya hal dy crita punya panjang lebar... pastu dy bukalah bekas tu ternyata berubah jadi katak.. namun sikit pon tak buat aku terkejut bahkna boring dan aku tau dy menipu.

then second trik, dy mengeluarkan satu bekas ayang berisi bnyk cincin, katanya cincin tu adalah sangant mujarab atau murajab hahaha.. biar betul bomoh ni. menguatkan lagi stetmennya. dy ckp gurunya telah menghadiahkan batu cincin ini dari gunung berapi kat indon tu... dahsyat2...
tapi masih x bleh dipercayai lagi. jadi bomoh tu pon tuang la satu botol racun kononnya yang digunakan untuk santau... dituangkan kedalam cawan. racun tu hitam pecat pastu dy masukkan cincin tersebut ngan membaca mentera lbih kurang camni " hei racun bisa jantung yang menusuk kalbu! aku tahu asalmu racun dari seberang padang jawa timur tengah, ku tawr kau wahai racun si mambang, marang keputer marang tembirang!) masukkan cincin tu dlm cawan and serta merta racun tu jd putu=ih mcm air!!!!) ahhhhh!!! aku terkejut, pastu dy ofer la dy akan bagi cincin tu nagn sapa2 yang cepat and syarat nya kena sedekah ikut suka hati... apa lagi aku ngan pantas kuarkan duit seringgit ni mau cincin tu... sanggup tunggu walaupun dah hampir sejam menunggu.. (aku ternyata skali mudah terpesong astagfirullah).

cantik la tu, pas dapat cincin tu bomoh tu ckp boleh jmpa makhluk putih tapi jangan di takuti sbb dy x jahat bleh dilayan gi... ai lain macam sungguh la bomoh ni...
sblm dy bagi cincin tu dy mengeluarkan lagi stetment yang berbuyi "ya tuan2 dan puan2 di dalam dunia ni tidak semua brg free, suma kena bayar, jadi sblm sy serahkan cincin ini sy minta tuan2 dpt la tolong saya membeli ubat2 sy yang di jamin murajab@mujarab. bukan saja untuk penyakit kulit malah untuk jadi kuat dek ketika memlayari bahtera..satu botol rm15 sja tapi hr ni sy ofer murah2 2 botol rm20"

klu dgr crita bomoh tu apa anda rasa? ada rasa tertipu ka? ckp awal lain ni nak bersedekah pastu last2 lain pla. dengan pantas aku larikakn diri dan biarkan cincin tue... pandai betul bomoh tue bisnes! bikin panas tul. padan muka aku.. hahahah

itu la jngn mudah percya sgt ngan bomoh2 ni...

1 comment:

  1. Saya cuma ambil yg haq,klu ada yg bathil kepunyaan kamu,saya dan keluarga saya pulangkan semula kpd kamu

    ReplyDelete