Sunday, November 1, 2009

perangaiku mengikut tafsiran bulan kelahiran

aku meminjam hasil kajian mengenai rahsia bulan kelahiran, hampir semua adalah mengambarkan sapa diriku jadi aku hanya menambah dan membuka sedikit cerita mengenaiku.
  • Berfikiran abstrak: cara berfikirku ni agak agresif dan kadang2 membuatku pening seketika jika di luar kawalan,aku pernah berfikir selama hampir 1 hari hasilnya aku tewas di katilku tanpa sebarang hasil. namun kadang2 pemikiranku menjurus kepada sesuatu hala tuju yang boleh direalisasikan dan bukan omong kosong. aku berpatri pada 1 iatu mesti mau buat.
  • Sukakan benda yang realiti dan abstrak: benda yang sedarkar bayangan susah aku mahu terima melain kan benda itu dihadapanku dan aku melihatnya dengan kepala mata ku sendiri, kekadang benda yang org kata buruk adalah cantik bagiku, kerna ianya adalah sesuatu yang unik dan amat berharga. menilai sesuatu itu amat berbeda terhadap seseorang
  • Bijak dan pintar: semuanya dilahirkan bijak dan pandai, aku tidak berani menilai tahap kebjik dan kepandaianku, kerana ku tahu banyak lagi perluku pelajari.
  • Berpewatakan yang mudah berubah: perubahan selalunya akan berlaku apabila melihat diriku sendiri, xkan aku masih di takuk lama, kedewasaan mengajarku memilih antara yang baik untukku and yang buruk untukku.
  • Mudah menawan orang lain: perwatanku yang sedikit menonjol membolehkan ku menarik perhatian org disekelilingku.
  • Agak pendiam: diamku ada tempatnya, dimana ketika ku blajar itu aku perlukan konsentrasi yang lebih sedikit daripada org lain, diamku juga pada bila temanku mengalami masalah, diamku juga pada aku sendiri punyai masalah.
  • Pemalu dan rendah diri: sifatku yang sukar diubah..
  • Jujur dan setia pada segalanya: kejujuranmu kesanjung, kesetiaanmu ku pertahankan..
  • Keras hati untuk mencapai matlaamt: selagi kudratku ada, x kira masa aku akan cuba memperolehnya...
  • Tidak suka dikongkong: kebebasan itu yang kumahukan.
  • Mudah memberontak apabila dikongkong: inilah jadinya, semacam cara digunakan untuk melepaskan kongkongan ku
  • Suka kegiatan yang lasak: xtreem, tapi gayat huhhu
  • Emosinya mudah terluka dan sangat sensitif: yeke?
  • Mudah mempamerkan marahnya: mmmhhh, kekadang kali aaaa...
  • Tidak suka benda yang remeh-temeh: bek aku buat kerja lain gi bagus daripada aku buang masa slalunya aku ckp camtu..
  • Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya: kawan2 ku.. i love you
  • Sangat berani dan suka memberontak.
  • Bercita-cita tinggi, suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikan impiannya.
  • Pemerhatian yang tajam: awas! anda sedang di perhatikan...
  • Suka hiburan dan sukan: heheheh
  • Suka benda yang bersifat seni. terjadinya satu kesenian adalah lahir dari jiwa seseorang.. seni slalunya xkan sama, seni jika dihayati mempunyai makna disebaliknya...
  • Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran: pergghh, aku jiwa rock la...
  • Berkecenderungan pada benda yang tahyul: jangan kenalkan aku pada bomoh2 yang bukan2 nescaya aku mudah terpengaruh! ini terbukti! minta aku dijauhkan.
  • Amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros: apabila dah dilebel kedekut, amat jarang la melihat aku bershopping gila2, duit tue, cuma klu aku da stress aku jadi boros.
  • Belajar untuk mempamerkan emosi: emosi apa lagi aku mahu pamerkan? aku da la semacam xda perasaan, buat bodo ja, tapi dalaman aku berkecamuk...



hhahahahah.... ini sekadar membuang masa lapang ku.. peace!

No comments:

Post a Comment